torsdag den 8. januar 2015

Dagbog om forberedelser til 1 år med eget frugt og grønt

Der er mange ting der skal laves når man skal starte op et bylandbrug og det her projekt 1 år med eget frugt og grønt. Jeg tænkte at det ville være praktisk at skrive om det som en dagbog i staden for at det skal være nogle perfekte artikler. Til det skal tilføjes at jeg har et andet fuldtids arbejde på et laboratortie. Det har jeg ind til 1. april. Så går jeg ned på tid og har en arbejdsuge på 25 timer så jeg for tid til det her projekt. Så jeg kan når det jeg kan når.
I dag har jeg skrevet et brev til mine naboer som jeg kan enten give til dem eller sætte i deres postkasse til at kunne få fat på nogle haver til dyrkning.

Hej

Jeg hedder Maria og er en af dine naboer og bor på Rævebakkevej 27. Her til foråret starter jeg et projekt op hvor jeg skal være selvforsynende med frugt og grønsager i et helt år.  Derfor mangler jeg haver til at dyrke her i nabolaget ud over min egen have. Derfor tilbyder jeg et samarbejde med mine naboer om at jeg få lov til at dyrke grønsager på jeres græsplæner i bytte for regelmæssige forsyninger af grønsager over sommeren.  Nogle af jer har måske længe ønsket jer at have tid til en køkkenhave men ikke kunne sætte det i værk. På denne her måde kan det lad sig gøre. Jeg vil sætte rigtig meget pris på at I ville være så modige at tørre udnytte jeres haver på en anderledes måde. I kan se mere om projektet på www.gronmariabirna.blogspot.dk og jeg kan kontaktes på e-mail: isdamala@gmail.com  og mobil: 20668573

Jeg har også skrevet på registrerings ark så så jeg begynder at tælle min arbejdsindsats.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar