søndag den 14. september 2014

Natur inspiration eller guidet natur tur

Jeg har været på et naturvejleder kursus her til vinter. Eller rigtigere beskrevet så var det et nationalparks betjents kursus (på Island) og vi lærte at bruge tekniker som naturvejleder bruger til natur tolkning. Der var super sjovt og jeg har fået nogle fantastiske redskaber. Som giver mig så anledningen til at inspirere andre videre til at opleve naturen. Derfor har jeg kastede mig ud i at tilbyde guidet tur ud i naturen. Nu laver jeg en tur mere og vælger den nærmeste natur for mig i daglig dagen.Den som jeg ser på hverdag når jeg skal på arbejde. Ved først blik er der ikke meget at se, men det har lykkes mig at finde pusterum og glæde på det her stykke land. Det er Herlev hospitals matrikel. Jeg laver turen for mine søde kollieger ( i DNA gruppen) og viser dem naturen rundt om Herlev hospital. Området omkring Herlev hospital er kæmpe stort og der sker hele tiden forandringer der. Men der er masser af naturoplivelser. Som giver sig til kende som pusterum, udsigt, smukke blomster, vilde blomster, vild liv og nogle grønne oaser.
Jeg vil sætte her ind den annonce som jeg lavede for mine fælles DNA bioanalytikere og jeg har faktisk sær syet turen til.

Se den smukke natur rundt om Herlev hospital
Tror du der kun er cigaretskoddet og mudrede vandputter her rund om hospitalet?
Nej der er faktisk masser af andre ting bland andet nogle smukke planter og nogle naturoplivelser. Der er mange ting som gemmer sig. Smuk natur og lille oaser gemt væk.
Kom med på en udflugt på Herlev hospitals matrikel en og omegn. En naturvejledende tur hvor du får lært nogle planter at kende og vi kommer til at lege lidt.
Vi mødes foren hoved indgangen onsdag den 17/9 kl. 15:05. Vær klædt på efter vejret. Muligvis går vi rundt i det våde græs. Turen tag omkring 50 minutter. Hvis du vil vide mere så spørg María



               



Men frem over tilbyder jeg gerne flere slags natur ture som er guidede med vejledning, inspiration, fakta specielt om planter, økologi og naturfedning. Så inkludere jeg gerne leje og afslapning som en del af turen. Jeg kan både gøre det ud fra ønsker om noget bestemt folk vil vide eller hvis der nogle bestemme steder folk vil oplive.Men jeg kan også tilbyde nogle temaer som jeg har sæt sammen. Som dem her neden for:

  • Børne ture: med udgangspunkt i Dionrosaure planter og eksperimenter med naturen
  • Pige tur med blomster leje, bukketer, kranse og flere 
  • Skov tur med spiselige planter
  • Eng,skov og langs vandet med brug af planterne ingenium historien
  • Lære at kende planter for begyndere se systemerne i det og læg mærke til detaljerne
  • Brug naturen til meditation, inspiration, naturterapi og hjælp til sindet   
  • Pluk planter til dit ejet te
  • Sanse- og dufttur
  • Pluk planter til din stenalderkost med og få opskrifter med
Korte ture er omkring 45- 1 time. Længere ture op til 4 timer
Jeg kan lave ture på dansk, islandsk og engelsk men kun et sprog af gangen.

Jeg kan kontaktes på telefon; 20668573 eller email: mariabirnaarnardottir@gmail.com

Her kommer nogle billeder af deltageren med deres blomster pynt fra turen "naturen rundt om Herlev hospital"



Ingen kommentarer:

Send en kommentar